Marka da gero (III)

Decline of Brands?” galdetu du D. Keith Robinsonek bere Asterisk blogean James Surowieckiren artikuluari erantzuteko. “Gainbehera doazela Markak?”… Ekarpen maila eta tonu zinez inbidiagarrian suertatu da bere hitzek piztu duten eztabaida polita:

.- I think he may have something when he talks about the decline of some brands. Those who think of their brand as nothing more than a logo, for example.

.- Branding is more than just your logo. (…) This just means brands need, more than ever, to be built on things that really matter (the product or service).

.- Companies´ll need to get back to being “innovative and rigorous” and not rely solely on their name and logo to sell. Brands will become more about a relationship with the customer instead of just a logo, colors and typeface.

Azkar eta gaizki esanda: logo bat eta letra-mota edo kolore jakin batzuk baino askoz gehiago da marka bat; marka eraikitzeko, benetako zeratan oinarritzea komeni da, produktuan ere berritzailea eta zorrotza izanez; bezeroekiko harremanetan dago markaren funtsa… Eta horrek eman dezakeen balioa ez doa inolaz ere gainbehera.

Bide beretik, eta Asterisk blogean bertan, zera dio beste partehartzaile batek marka erakargarriak lortzeko gai direnei buruz (letra larriz idazteko modukoa osorik):

.- They understand the importance of good communication. That´s called good branding and it´s all part of a solid business plan. Smart companies are like smart people. They know how to best present themselves in an honest light.

Marka egiten jakitea da hori, norberaren burua txukun eta modu argian agertzen asmatzea. Horretarako, jakina, markak noizbait gainbehera hasiko direla sinisteari utzi eta, aitzitik, serio heldu behar zaio markagintzari komunikazioaren eskutik.

Besterik da, hori bai, marka egiteko bide egokiena zein den gaur egun: Traditional advertising may be in decline, but branding is so much more than strictly advertising.

Publizitatea baino askoz gehiago da markagintza. Komunikazioa publizitatea baino askoz gehiago den bezala. Asko dira publizitate masiboak dagoeneko goia jo duela uste dutenak. Horien artean batzuk harreman publikoak hobesten dituzte marka egiteko bide eraginkor gisa; marketing zuzena jotzen dute bestetzuk etorkizuneko tresna markagiletzat… Baina beste egun baterako utziko dugun auzia da hori…

Advertisements

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s